Α’-Δ’ ΤΑΞΗ
1. Αφήγηση μύθων του Αισώπου: α.
σχολιασμός, β. παιχνίδι με αρχαίες λέξεις (ετυμολογική προσέγγιση) ώστε να
αντιληφθούν οι μαθητές τη διαχρονική πορεία της γλώσσας.
2. Ιστορία Αρχαίας Αθήνας- ο μύθος:
θεατρικό δρώμενο.
3. Αρχαία ελληνική μουσική-μουσικά
όργανα: α. παρουσίαση εικόνων και βίντεο, β. χειροτεχνίες (κατασκευή μουσικών
οργάνων), γ. αρχαία ελληνική μυθολογία - ο μύθος του Ορφέα: θεατρικό δρώμενο.
4. Αρχαίος ελληνικός πολιτισμός (κυκλαδικός πολιτισμός,
μινωικός πολιτισμός, μυκηναικός πολιτισμός): α. παρουσίαση από εικόνες και
βίντεο, β. ζωγραφική.
Ε’& ΣΤ’ ΤΑΞΗ
1. Πλάτωνας – αφήγηση μύθου του Ηρός
(«Πολιτεία»): α. εξέταση βασικών κανόνων γραμματικής και συντακτικού και
πολυτονικού συστήματος, β. παιχνίδι με αρχαίες λέξεις (ετυμολογική προσέγγιση)
ώστε να αντιληφθούν οι μαθητές τη διαχρονική πορεία της γλώσσας.
2. Το αρχαίο θέατρο: α. θεωρητική
προσέγγιση, β. χειροτεχνίες, γ. θεατρικό δρώμενο από «Νεφέλες» του Αριστοφάνη.
3. Αρχαία ελληνική τεχνολογία (Ο δίολκος
της αρχαίας Κορίνθου, Η σήραγγα του Ευπαλίνου στη Σάμο): α. παρουσίαση εικόνων
και βίντεο, β. χειροτεχνίες.
4. Αρχαία γνωμικά, παροιμίες, αινίγματα: βιωματική
μάθηση μέσα από σκετσάκια των μαθητών.
Αρχαία Ελληνικά για Ενήλικες
1. ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ: Ο
Πυθαγόρας και η πυθαγόρεια σχολή
2. ΠΛΑΤΩΝ: 1. Η φιλοσοφία του Πλάτωνος,
2. Ερμηνευτική προσέγγιση αποσπασμάτων από τον διάλογο «Πολιτικός».
3. ΑΡΧΑΙΑ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ(ΚΕΙΜΕΝΑ
ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ): 1.μετάφραση, 2. Εξέταση βασικών κανόνων γραμματικής και
συντακτικού.
4. ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ : Σοφοκλής (Αντιγόνη-
Οιδίπους Τύραννος)
Φιλόλογος-Παιδαγωγός: Ροδοπούλου Ιφιγένεια